W drodze do mistrzostwa

W drodze do mistrzostwa

masz do nas pytanie?


W drodze do mistrzostwa

Po raz kolejny BMW Group Polska zaskakuje nowymi pomysłami kampanii reklamowej, angażując w jej realizację działania artystyczne. Tym razem występuje jako pomysłodawca i mecenas filmu dokumentalnego Bartosza Konopki (nominowanego do Oskara za swój wcześniejszy film, „Królik po berlińsku”) pt. „Droga do mistrzostwa”.

Obraz powstał w związku z premierą nowego, ekskluzywnego modelu limuzyny BMW – Serii 7. To koncepcja, która łączy premierę nowego produktu z wykreowaniem wydarzenia kulturalnego.

W dokumentalnym obrazie Konopki śledzimy historię opowiedzianą przez wybranych polskich artystów. O swojej walce z przeciwnościami na drodze do mistrzostwa opowiadają: Kora, Agnieszka Holland, Rafał Olbiński, Tomasz Stanko i Janusz Gajos.

Małgorzata Cecherz-Kowalska, Dyrektor Marketingu BMW Group, w wywiadzie udzielonym portalowi Nowy Marketing, wspomina o kolaboracji artystów z przedsięwzięciem biznesowym, będącej odzwierciedleniem wspólnych cech partnerów. Już sam zwiastun filmu dostarcza nam sporo emocji. Zarówno niemieccy producenci jak i polscy artyści, niezłomnie podążają za obraną pasją. Nieustannie rozwijają się i dążą do doskonałości, chwilowe słabości przekuwając w spektakularne sukcesy. To pokaz z jakich błędów rodzi się sztuka, będący jednocześnie pokazem niezłomności marki i jej stabilnej pozycji. Pełną wersję filmu można było zobaczyć w sieci kinowej Cinema City oraz na kanale Discover Channel.

P90213349_highRes_agnieszka-holland-ma

Projekt powstał w ramach strategii BMW Drives Culture. Koordynowany był przez agencję Havas PR. To nie pierwsza tego typu kampania. Koncern słynie z podobnych działań już od przeszło 40 lat. Udział w wydarzeniach kulturalnych i współpraca z licznymi instytucjami kultury na dobre zostały wpisane w strategie rozwoju firmy. Sztuka współczesna, design, a także jazz czy muzyka klasyczna to obszary działań. Współpraca marki z najwybitniejszymi światowymi artystami takimi jak Jeff Koons, Andy Warhol czy Royem Lichtensteinem, przeszła już do legendy. Aktywność ta również realizowana jest w Polsce poprzez organizowanie koncertów jazzowych oraz współpracę z Teatrem Wielkim i Festiwalem Ludwiga van Beethovena, a także współrealizację stypendiów młodych artystów.

P90213356_highRes_director-on-the-set-

Działania art-brandingowe mimo swojej rosnącej popularności, nie są nastawione na doraźny zysk. Przypominają bardziej długotrwałe budowanie przestrzeni wyobraźni klienta i relacji marki z konkretnym stylem życia czy uniwersalnym, artystycznym przekazem, niż szybkie, hałaśliwe, dochodowe kampanie. Być może dlatego, na tego typu działania, ciągle jeszcze mogą sobie pozwolić tylko więksi gracze (BMW, Mercedes, Chrysler, Deutsche Bank, Rolex, Dom Pérignon), którzy zaczęli dostrzegać zalety sztuki w działaniach marketingowych, jako niezbędnego elementu kształtowania rzeczywistości. Cieszą nas niezmiernie tego typu mariaże. Z przyjemnością obserwujemy ich nowe ślady w Polsce. To bardzo ciekawa i jeszcze niezadeptana przestrzeń dla branży.