Employer branding jako silne narzędzie budowania wizerunku

Employer branding jako silne narzędzie budowania wizerunku

masz do nas pytanie?


Employer branding jako silne narzędzie budowania wizerunku

Employer branding to stosunkowo młode zjawisko w branży kreatywnej. Definiuje się je jako działania wizerunkowe na rzecz pracodawcy, a także firmy. Wiele organizacji, które wypracowały silne marki, szuka kolejnego sposobu na promocję i właśnie jedną z taktyk jest kreowanie renomy rzetelnego, profesjonalnego, godnego zaufania pracodawcy.

Aktualnie istnieje wiele sposobów na promowanie swojej firmy w obrębie employer brandingu. Bardzo aktywny w tym zakresie musi być dział HR. Pierwszym, i chyba ośmielimy się powiedzieć, że najważniejszym narzędziem, jest strona internetowa, a właściwie zakładka praca lub kariera. Jednak sama obecność takiej zakładki nie wystarczy, musi ona być rozbudowana, treściwa i odpowiednio zaplanowana. Pierwszym krokiem jest porywający tekst, który opowie o firmie, o jej działalności, osiągnięciach, ale przede wszystkim o ludziach, którzy za nią stoją. Ponadto powinny się tam znaleźć informacje o aktualnych wakatach w firmie. Ważne, aby treści były ciekawe, oryginalne i zachęcające. Warto również zadbać o to, aby treści były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania w Google oraz Bing. Dzięki technikom SEO dotarcie do potencjalnego pracownika i pracodawcy będzie skuteczniejsze. Social media to kolejny obszar, w obrębie którego można zasiać ziarna employer brandingu.

Szczególnie istotną rolę odgrywają takie portale jak Linkedin czy polskie Golden Line. Następny w kolejności jest oczywiście Facebook, gdyż jego szeroka i zróżnicowana publiczność pozwala na zwiększenie zasięgu postu. Na tych kanałach pracodawca może sukcesywnie publikować treści, które pokazują firmę jako godną zaufania, solidną, przyjemną, podkreślając równocześnie rolę człowieka i zespołu. Posty powinny pokazywać życie firmy od wewnątrz, jej osiągnięcia i sukcesy. W komunikacji w mediach społecznościowych liczą się najmniejsze szczegóły!Poszukując pracownika bądź firmy, w której można się zatrudnić, warto przeglądać ogłoszenia na portalach takich jak info.praca, pracuj.pl czy praca.pl.

HR

Umieszczając informację na takich witrynach, należy pamiętać o kilku złotych zasadach:

  • Tekst nie może być jedynie informacyjny, musi nieść ze sobą treści wizerunkowe,
  • Informacje odnośnie zasad rekrutacji powinny być jasno i czytelnie wypisane,
  • Dokładnie opisujcie profil pracownika oraz zadania, jakie będzie musiał wykonywać,
  • Opiszcie firmę tak wiecie, od serca!

Warto także poświęcić trochę czasu na opracowanie niestandardowych działań, na przykład film promocyjny firmy. Taka produkcja powinna opowiedzieć w ciekawy sposób o firmie, ale także o ludziach oraz ich stanowiskach. Kolejnym ciekawym tematem mogą być targi pracy, gdzie firma zaczyna proces budowania silnych relacji z potencjalnymi pracownikami.

Kandydat ma szansę bezpośredniej, ale i luźnej rozmowy z przedstawicielami firmy. Podczas takich eventów interakcja z ludźmi jest niezwykle ważna dla obu stron. Dodatkowo można rozszerzyć swoje działania i zorganizować akcje promocyjne na uczelniach wyższych, gdzie młodzi i głodni doświadczenia studenci, są niezwykle otwarci na rozmowy. Aktywność na uniwersytetach może przynieść świetne efekty. Standardowymi narzędziami wykorzystywanymi przy takich akcjach są oczywiście ulotki i foldery, ale także banery i rollupy, które przyciągają uwagę.